دبیر جشنواره شعر فارسی رضوی:اشعار محفل"خادم الرضا"  تلفیقی از سوگواره و حماسه بود

دبیر جشنواره شعر فارسی رضوی گفت: در محفل ماتم "خادم الرضا" اشعاری به سمع و نظر حاضرین رسید که تلفیقی زیبا از سوگواری و حماسه بود.

دبیر جشنواره شعر فارسی رضوی:اشعار محفل"خادم الرضا"  تلفیقی از سوگواره و حماسه بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، سید جواد شرافت ضمن عرض تسلیت شهادت رئیس جمهور مردمی و همراهان ایشان در سانحه اخیر، اظهار کرد: بعد از اطلاع از این خبر دردناک و شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور محبوب کشورمان و همراهان ارزشی ایشان، آئین اختتامیه جشنواره‌های بیست و یکم امام رضا(ع)، تعطیل شد.

وی گفت: متعاقب شرایط پیش آمده و درد و اندوه وارد شده به مردم عزیز ایران، در بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) تصمیم گیری شد که در روز شهادت این بزرگواران محفل سوگواری برای کاهش آلام و التیام مصیبت وارد شده توسط شاعران و هنرمندانی که برای مراسم اختتامیه جشنواره به مشهد مشرف شده بودند، برگزار شود تا از درگاه شعرهای آئینی و سوگواره‌ای سهم کوچکی در عزای وارد شده به کشور داشته باشیم.

دبیر جشنواره شعر فارسی رضوی با بیان اینکه ساعاتی بعد از اعلام این خبر دردناک شاعران بسیاری لب به سرودن اشعار و مرثیه‌هایی کردند، عنوان کرد: بر همین مبنا طی چند ساعت اولیه تولیدات خوبی در این زمینه رقم خود و لذا شاعران نامی و مطرح کشوری که در مشهد حضور داشند و شاعران استانی خراسان و برخی هنرمندان و مسئولان کشوری و میهمامان دعوت شده بین‌المللی در این محفل سوگواری حاضر شدند.

شرافت با آرزوی آرامش و درجه رفیع روح بلند شهیدان آیت‌الله رئیسی، آیت‌الله آل هاشم و شهید امیرعبداللهیان و دیگر همراهان، از آمادگی کامل شاعران حاضر در این سوگواره برای به شعر درآوردن ماتم و اندوه وارد شده بر پیکره ایران اسلامی سخن گفت که در کمترین زمان مرثیه و حماسه‌های زیبایی را تصویرگری می‌کرد.

دبیر جشنواره شعر فارسی رضوی تصریح کرد: در این محفل ماتم ، اشعاری به سمع و نظر حاضرین رسید که تلفیقی زیبا از سوگواری و حماسه بود.

وی با بیان اینکه هنر شعر واکنش سریع به رویداد و رخدادهاست در حالی که دیگر هنرها نیازمند مقدماتی است، ادامه داد: در این جمع شاعران به زیبایی به ترسیم این غم پرداخته و لاجرم اشعار خوانده شده چون از دل برخاسته بود بر دل حاضرین نشست و دیدگان را به اشک رساند.

دبیر جشنواره شعر فارسی رضوی عنوان کرد: طبق فرموده امام هشتم(ع) که اگر می‌خواهید بر مصیبتی گریه کنید بر مصائب جدم حسین(ع) بگریید؛ در این محفل نیز شاعران مرثیه‌هایی برای اباعبدالله سروده و فضا را با نام ائمه اطهار عطرآگین کردند.

شرافت در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در این محفل علاوه بر حضور شاعران ملی شاعران انقلابی و حماسی و پیشکسوتان این حوزه، جوانان شاعر از استان‌های مختلف کشور نیز حضور داشتند.

22057

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان